Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi; yurt içinde üretilen veya ithal edilen mallar ile ilgili olarak, Bakanlıkça tespit ve ilan edilen kullanım ömrü süresince üretici veya ithalatçılar tarafından verilmesi zorunlu montaj, bakım ve onarım hizmetleri için, yeterli teknik kadro, takım, teçhizat bulunduğunu gösteren ve firmanın unvanı ile merkez adresine göre düzenlenen belgeyi ifade eder.
Üretici veya ithalatçılar, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmelik eki listede yer alan her mal grubu için belirtilen kullanım ömrü süresince, satış sonrası hizmetleri sağlamak üzere yine ekli listede tespit edilen yer, sayı ve özellikte yetkili servis istasyonunu, yeterli teknik kadroya sahip şekilde kurmak zorundadırlar.
Yönetmelik eki listede yer almayan veya ek listede yer almasına karşın servis istasyonu gerekmeyen mallar için Satış Sonrası H.Y. Belgesi düzenlenmez.
Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesine yönelik başvurular, Bakanlığın internet sayfasından, elektronik imza ile yapılır ve elektronik imza ile onaylanır.
Satış Sonrası Hizmetler Yönetmelik ekli listede yer alan malları üreten veya ithal eden firmalar; SSHYB İŞLEMLERİ sayfasında e-SSHYB İşlemleri / e-imza İşlemleri üzerinden e-imza ile başvurarak Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi onaylatmak zorundadırlar.
SSHYB İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi Sırasında İzlenecek Prosedür Belgelendirme işlemlerinde uygulanacak usul, esas ve izlenecek yol ile ilgili hususlar, Eğitim Filmleri linkinde yer alan e-SSHYB İşlemleri / Eğitim Filmleri’nde belirtilmiştir. Söz konusu linki görüntüleyiniz ve talebinize uygun bölümü seçerek kullanıcı bilgilendirme filminde belirtildiği şekilde müracaatınızı yapınız.
Açıklama bölümüne “servis değişikliği” yapıldığını belirterek ve ayrıca, ürün cinsi de yazılarak, “Yeni Belge Başvurusu” yapılmalıdır.
Bakanlığımızdan daha önce almış olduğunuz Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesini iptal etmek istediğinizde, talebinizi belirten bir dilekçe ile Genel Müdürlüğümüze başvurulması gerekmektedir. Belge iptaline yönelik başvurular Genel Müdürlükçe değerlendirilerek sonuçlandırılır.
Firmanızın unvanı, nev’i ve/veya adresinin değişmesi halinde, buna dair Ticaret Sicil Gazetesi ile Vergi Levhasının birer örneğinin, talebinizi belirten bir dilekçe ekinde Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi gerekmektedir. Firmanın unvan, nev’i ve/veya adres değişimi müteakip, açıklama bölümüne “unvan, nev’i ve/veya adres değişimi” yazılarak ve ayrıca ürün cinsi de belirtilerek “Yeni Belge Başvurusu” yapılmalıdır.
Daha detaylı bilgi için lütfen bizim ile irtibata geçiniz.
Nokta Belgelendirme ve Servis Hizmetleri LTD. STİ. olarak, Firmaların; Bakanlıklar, Türk Standartları Enstitüsü gibi kurumlar ile ilgili Belgelerini tüm yasal bürokratik süreçler içerisinde hazırlayarak süreç takibini ve belgelendirmesi işlemlerini tecrübeli teknik kadrosumuz ile yükünüzün bir nebze hafifletilmesini sağlıyoruz.
Seyitnizam Mah. Demirciler Sitesi, Galax B İş Merkezi No:73 Kat:1/105
Zeytinburnu/İstanbul
+90 212 546 33 22
info@noktaservis.com.tr